Ellen Tracyn filosofia

Täydellinen tasapaino nuorekkaan asenteen ja ajattoman glamourin välillä.

Ellen Tracy-vaatteet on suunniteltu naisille, jotka elävät hetkessä, eivät hetkeä varten.
Mallisto on yhtä hienostunut, upea ja innostava kuin nainen, joka siihen pukeutuu.
Ellen Tracy – nainen on moderni, itsevarma ja suhtautuu myönteisesti muutoksiin.
Ellen Tracyllä uskomme, että tyyli ei tule vain vaatteista vaan siitä mitä teet, kuka olet ja mitä tavoittelet.

1949

Ellen Tracy perustetaan

Herb Gallenin vuonna 1949 perustama Ellen Tracy valmisti aluksi naisten puseroita.

1964

Pääsuunnittelijaksi Linda Allard

Gallen palkkasi vastavalmistuneen Linda Allardin suunnitteluassistentiksi vuonna 1962. Kahta vuotta myöhemmin Allard nimitettiin suunnittelujohtajaksi. Hän laajensi brändin urheiluvaatteisiin. Uusi Ellen Tracy alkoi muodostua.

1949

Ellen Tracy perustetaan

Herb Gallenin vuonna 1949 perustama Ellen Tracy valmisti aluksi naisten puseroita.

1964

Pääsuunnittelijaksi Linda Allard

Gallen palkkasi vastavalmistuneen Linda Allardin suunnitteluassistentiksi vuonna 1962. Kahta vuotta myöhemmin Allard nimitettiin suunnittelujohtajaksi. Hän laajensi brändin urheiluvaatteisiin. Uusi Ellen Tracy alkoi muodostua.

1975

Tavaratalojen valloitus

Nuorten naisten valitessa yhä tavallisemmin kotirouvaksi ryhtymisen sijaan työn ja uran, siirsi myös Ellen Tracy vaatemallistonsa helpommin saataville tavarataloihin vuonna 1975.

1980-luku

Ellen Tracy: täydellinen puvusto työssäkäyvälle naiselle 

Linda Allardin 40-vuotisen suunnittelijauran vaikutuksesta Ellen Tracyn brändi opittiin yhdistämään ainutlaatuisuuteen, korkealaatuisiin kankaisiin, persoonallisiin väreihin ja kokonaisiin puvustoihin työssäkäyviä naisia varten. Ellen Tracy kansainvälistyy.

1990-luku

Uusi vaatesarja nuorille naisille

Vuonna 1991 Ellen Tracy lanseerasi Companyn, nuoremmalle kohderyhmälle suunnitellun vaatesarjan ja sen myötä rentoja asuja myös vapaa-aikaan. Sarjan ensimmäisissä mainoskampanjoissa mallina oli Christy Turnlington.

2000-luku

Kehittyvä ilme, ajaton brändi

Vuosituhannen vaihde räjäytti väripankin. Vuonna 2001 Cindy Crawfordin tähdittämä kampanja toi Ellen Tracyn asusteisiin voimakkaat värisävyt. Samana vuonna vuonna Stephanie Seymour esiintyi Crawfordin kanssa valokuvaaja Richard Avedonin ikuistamassa rohkeassa kampanjassa, joka keräsi laajalti huomiota ja ylistystä. Seuraavan vuoden syysmallistoon huippuvalokuvaaja Max Vadukui otti Cindy Crawfordista kuvat Hudson-joen laakson upeissa maisemissa. Syksyllä 2003 Stephanie Seymour puolestaan oli mallina John Sargentin maalausten inspiroimalle ja Steven Kleinin valokuvaamalle “Portrait of a Woman” nimiselle -kampanjalle.

2010-luku

Tyylikkäät tuotteet vaativaan makuun

Brändi siirtyi uudelle vuosikymmenelle kun Macy’s sai vuonna 2010 yksinoikeuden Ellen Tracy -urheiluvaatteiden jälleenmyyntiin ja brändi laajeni myös kansainväliseen myyntiin. Valtavan suosittujen vaatemallistojensa lisäksi Ellen Tracy laajensi tuotevalikoimaansa myös kenkiin, päällysvaatteisiin, sukkahousuihin, vöihin, silmälaseihin, tuoksuihin, käsilaukkuihin, koruihin ja sisustustavaroihin.

Juuri nyt

Ellen Tracy lanseerataan Suomeen 5.3.2020.

Uskomme, että tyyli ei tule vain vaatteista vaan siitä mitä teet, kuka olet ja mitä tavoittelet.